Klarstein - Boj o prežutie (event v Design Factory)

Príjemné a poučné stretnutie s Odpadlíkmi, v Design Factory sme sa vzdelávali aj zabávali

Koncom júna sme sa v rámci kampane Food Waste - Boj o Prežutie s Klarstein, stretli s všetkými fanúšikmi Odpadlíkov, značky Klarstein či zvedavcami, ktorých zaujala téma plytvania potravinami. Na podujatí, ktoré prebehlo vo veľmi priateľskej a pohodovej atmosfére v priestoroch bratislavskej Design Factory, sa stretli milovníci ekológie, ale aj úplní nováčikovia v téme food waste.


Na úvod sa nám predstavil tím, ktorý za celou kampaňou Odpadlíci stojí. Celá kampaň vznikla ako myšlienka brandingového tímu, ktorý považoval za mimoriadne dôležité rozpútať diskusiu o tejto problematike naprieč spoločnosťou.

O odbornú prednášku sa postarala Alexandra Kolárik z O.Z. Free Food, ktorá sa s nami s radosťou podelila o vedomosti, tipy a triky v oblasti nákupu, skladovania a spotreby potravín. Niekomu vyhovuje nakupovať raz za týždeň vo veľkom množstve, iný sa v obchode zastaví aj každý deň, hoci len pre maličkosť. Alexandra apelovala najmä na umiernenosť a rozvahu pri nákupoch. Sama sa vo svojej domácnosti snaží spotrebovať aj časti potravín, ktoré by iní pravdepodobne vyhodili. Za kľúčovú považuje snahu produkciu potravinového odpadu minimalizovať. 

Dozvedeli sme sa, aký je rozdiel medzi dátumom spotreby a dátumom minimálnej trvanlivosti. Vedeli ste, že po dátume minimálnej trvanlivosti ešte potraviny nemusíte hneď vyhadzovať? Dostali sme odporúčanie, ktoré potraviny je vhodné zmraziť a ktoré napríklad sušiť. Čo patrí do kompostu a čo ešte môže dostať druhú šancu. Z avokádovej či mangovej kôstky môže napríklad vyrásť pekná izbová rastlina. Alexandra taktiež prezradila cenné tipy, ako skladovať jednotlivé potraviny. Syr patrí do špeciálneho voskovaného papiera, šalát do uzatvárateľného sáčku spolu s papierovým obrúskom a mäso sa najmenej kazí v pôvodnom obale. 

Pozornosť prítomných sme si následne otestovali vo vedomostnom kvíze. Víťazi kvízu aj instagramovej súťaže si odniesli štýlové produkty značky Klarstein či praktické bambusové krabičky s logom prebiehajúcej kampane. Z prezretého ovocia si tak budú môcť pripraviť v mixéri svieže smoothie, alebo z dlho skladovanej zeleniny vykúzliť pestrý šalát na obed do práce. 

Dôležitým výstupom kampane Odpadlíci je praktická príručka o boji proti celosvetovému problému Food Waste. Príručku si mohol každý z prítomných na podujatí zobrať domov, no pre veľký záujem sme sa ju rozhodli poskytnúť aj v online podobe na sociálnych sieťach a webe odpadlici.sk a pomôcť tak šíreniu osvety na Slovensku.